Hong Kong, Bangkok en op vakantie

2 maart 2017 - Ko Chang, Thailand

Hong Kong is shoppen. Je betaald op het eiland geen overdrachtsbelasting. Overal zie je winkels van de dure merken tot van alles en nog wat. Ondanks deze belastingmeevaller zijn de hotelprijzen astronomisch. Voor dik meer dan €100 per nacht zitten we in een simpele kleine kamer, zonder ontbijt. Hong Kong is helemaal vol gebouwd. Tegelijk is goed eten spot goedkoop. We zijn naar een 1 Michelin ster restaurant geweest voor €9,- pp.

Hong Kong Tim Ho Wan restaurantHong Kong Skyline vanaf hotelHong Kong Apple Store

Dag daarna was het wel tijd om eens wat meer van Hong Kong zelf te gaan zien. De Hop on Hop off bus blijft dan toch een prima concept om je in een stad overal langs te laten brengen. We hebben in twee dagen 3 routes rond getourd inclusief sky100 toren, een boat tour en een night tour gedaan. Hong Kong is een fascinerende oude Engelse kolonie en het is daarmee duidelijk dat we China hebben verlaten.

Hong Kong Harbour TourHong Kong Sky10021-2 Hop on Hop off Night Tour @ Hong Kong23-2 Sampan Boat @ Hong Kong

De volgende stop was Bangkok. Op zich een grote stad maar wat een verademing om weer eens verse lucht in te ademen en gewoon lekker 30 graden, korte broek, slippers. Heerlijk! We zijn nu 6,5e week onderweg en zijn na al het reizen toe aan wat meer ontspanning. In Bangkok hebben we nog wel Wat Phra Kaew & Grand Palace bezocht.

27-2 Wat Phra Kaew & Grand Palace @ Bangkok28-2 Drankje met Giliam (en daarna nog een paar drankjes...) @ BangkokCottage Ko Chang - Harley Moon

Thailand (Bangkok) zijn we al wel eens geweest maar we hebben deze keer ook een heel ander doel hier. We hebben namelijk 13 kilo aan vieze dikke kleren. Deze moeten gewassen worden en verscheept naar NL. Tevens hebben we dus ook een nieuwe garderobe aangeschaft met zomerse kleding. Als laatste zijn we nog een avondje met Giliam (een vriend van de middelbare school die hier woont) op stap geweest in Bangkok. De volgende dag met een zeer, zeer (en voor Nina nog 3 keer meer zeer) heftige kater in een minibus naar Ko Chang gegaan. Hier hebben we (minstens) een weekje vakantie, oftewel echt ff lekker niks doen, voordat we naar Cambodja gaan. Dus doei, ik ga nog ff een massage halen.

Rutger

1. Matthijs:
    5 maart 2017
    Katers en Bangkok. Daar is toch een film over gemaakt? ;) Wat kan ik voorstellen bij een 1 ster restaurant van 9 Euro p.p.?
  2. Rutger & Nina op reis:
    8 maart 2017
    Bij een 1 ster restaurant van €9 pp krijg je alles wat je verwacht bij een restaurant van €9 pp plus een beetje 'atitude' en de beste BBQ Pork Bun die je ooit hebt gegeten.