Borneo & weer op vakantie

16 mei 2017 - Canggu, Indonesië

Hier is dan eindelijk weer een teken van leven van ons. De reden van de radiostilte is dat we in chill-mode zaten. We zijn weer op vakantie!

Waar waren we gebleven? Juist, Kota Kinabalu (KK) Borneo. Hier zaten we in een ruime Condo met gym. Van hieruit hebben we een daytrip gemaakt naar Mt Kinabalu National Park, waar we oa de Poring Treetop Canopy Walk hebben belopen en de Rafflesia bloem (grootste ter wereld) gezien hebben.

Mt Kinabalu SelfiePoring Treetop Canopy WalkRafflesia bloem

Vanuit KK vlogen we naar Sandakan. We hadden een 3D2N tripje geboekt via een B&B die werd aanbevolen in de Lonely Planet. Vanaf het vliegveld werden we opgehaald en bezochten we het Sepilok Orangutan Rehabilitation Centre. Van daaruit reden we de jungle in naar ons B&B aan de Kinabatangan Rivier in Sukau. We hadden hier een druk programma: 1x Jungle Walk, 2x Sunset River Cruise, 2x Night River Cruise, 1x Morning River Cruise. En dan moest er ook nog tussendoor gegeten worden... Het was echt super gaaf! We hebben wilde orangutans gezien, heel veel makaken, kingfishers, hornbills en andere bijzondere vogels. 's Avonds lieten de proboscis apen zich zien. Ze hebben hier een bijnaam voor deze apen: 'Monyet Belanda’, als je dat vertaald betekend het Aap Nederlander. Niet echt een compliment dus met hun grote neus en bierbuik maar begrijpelijk hoe ze er aan gekomen zijn.

Orangutan Rehabilitation Centre - Outdoor NurserySunset River Cruise @ Kinabatangan RiverWild OrangutansProboscis Monkey "Monyet Belanda"

Van Sandakan vlogen we naar Kuching. Hier hebben we een Sunset River Cruise gemaakt, het Semenggoh Wildlife Center (nog meer orangutans) bezocht en heerlijk gegeten.

Sunset River CruiseTop Spot Food Court (boven op een parkeergarage)8-5 Orangutans @ Semenggoh Wildlife Centre, Borneo

Hierna vonden we het weer eens tijd voor vakantie. We vlogen naar Bali en na een overnachting in Amed namen we de speedboot naar Gili Air. Een paar dagen heerlijk relaxen, duiken, snorkelen, massages, eten en drinken uit een kokosnoot! En Feyenoord kampioen zien worden!!!

Chillen @ Scallywags Beach ClubSunset 1FEYENOORD KAMPIOEN !!!!!

We zijn gister weer aangekomen op Bali, dit keer in Canggu. We blijven hier 2 nachten en vliegen dan naar Singapore.

Nina.

P.S. meer foto’s van zijn hier te vinden.

1. Yvonne:
    16 mei 2017
    Aftellen... geniet er lekker van en heerlijk bali!
  2. Vinita:
    16 mei 2017
    Geweldig avontuur!!! Geniet ervan!
  3. Marleen:
    18 mei 2017
    Wat hebben jullie veel gedaan! Borneo ziet er echt mooi uit!
  4. Nathalie:
    19 mei 2017
    Wow, ziet er allemaal heel gaaf uit! Geniet er nog even lekker van, voordat het echte leven weer begint :)
    gr Nathalie
  5. Matthijs:
    20 mei 2017
    We zijn ECHT NIET jaloers! ;)