Singapore, Bangkok & Back Home

4 juni 2017 - Capelle aan den IJssel, Nederland

In Singapore verbleven we 3 nachten. Het was er die week erg warm met een gevoelstemperatuur van in de 40 graden. Zelfs de Singaporezen vonden het te warm en waren bang dat hun auto oververhit raakte.

De eerst dag bezochten we de wijk Kampong Glam en eindigde in Little India, waar we heerlijk gegeten hebben. Dag 2 met de Hop On Hop Off de stad verder verkent en rondgelopen in de Botanic Garden. Daarna afkoelen met een paar (veel te dure) verfrissende biertjes. Dag 3 met de HOHO naar Gardens by the Bay en ’s middags op het vliegtuig naar Bangkok.

Selfie Indiaas eten @Litte India Selfie Burger & Bier Selfie @ Gardens by the Bay

In Bangkok bleven we 2 nachten bij Giliam slapen. De eerste avond heerlijke Thaise curry gegeten en daarna gelijk door stappen. We begonnen bij een Australian Pub en daarna gingen de heupen los in een Cubaanse Bar Dancing. Met de vorige stapavond in Bangkok nog vers in ons geheugen deed Nina het rustig aan met de Baco’s en hield het om half drie voor gezien. Rutger en Giliam waren nog lang niet moe en gingen nog even door…

De volgende dag hebben we een boottochtje gemaakt over de grote rivier en in de zijrivieren kwamen we (voor ons onverwachts) varanen tegen. Deze varanen zaten eerst in het Lumpini Park maar zijn daar door de Thaise autoriteiten verjaagt omdat ze mensen zouden hebben aangevallen. Na het boottochtje gezellig een wijntje gedronken in de wijnbar van Anoochtra, een vriendin van Giliam.

De laatste dag heeft Nina nog een massage genomen en Rutger ging op jacht naar olifantenbroeken (ook één voor ons nichtje Maisie!). Daarna moesten we haasten naar het vliegveld want we hadden ons met 2 uur vergist in de vertrektijd….

Bangkok boottochtje Bangkok boottochtje varaan Rutger & Giliam wijntje @ wijnbar Anoochtra

En daar zaten we dan in het vliegtuig, op weg naar…… Nederland! Officieel hadden we onze sabbatical opgenomen tot 19 juni maar uiteindelijk zijn we 23 mei al thuis gekomen. Nouja thuis… Dat is mede de reden van onze eerdere terugkomst. We moeten nu op huizenjacht. We wonen nu in bij Rutger zijn ouders maar willen wel snel op zoek naar een eigen plekje.

Nu we toch eerder terug zijn gaan we ook weer eerder aan het werk. Rutger is 1 juni begonnen en Nina gaat 6 juni weer aan de slag.

We hebben echt een super tijd gehad! In 4,5e maand hebben we 13 landen bezocht, heel veel meegemaakt, mooie maar ook ingrijpende dingen gezien en uiteraard heerlijk gegeten. Hoewel reizen soms vermoeiend kan zijn (o.a. door veel moeten plannen, lange reisdagen en een overload aan indrukken) hebben we de tijd van ons leven gehad!

Op naar de volgende vakantie!

Rutger & Nina.

P.S. Meer foto's en filmpjes volgen..... ooit.