Singing in Shanghai, op de tandem in Xi'an & panda's in Chengdu

19 februari 2017 - Shanghai, China

Na 3,5 week bijna non stop reizen vonden we dat we wel wat luxe hadden verdiend. Dus boekten we in Shanghai een mooie kamer in het Marriott hotel met zwembad, gym en een uitgebreid ontbijtbuffet.

De eerste dagen hebben we op eigen houtje de Bund en French Concession verkend. Omdat de noodels ons soms de neus uitkomen zijn we naar een Italiaan geweest en naar een vegetarisch restaurant.

In het weekend op pad met Wibi, Jing en vriendinnen van haar waarmee ze hier op de universiteit heeft gezeten.
Erg gezellig, veel gezien en aan eten geen gebrek uiteraard. Met de 'hop on hop off' bus naar de Oriental Pearl TV Tower geweest. Wauw wat was dat mooi om zo over Shanghai uit te kijken! En ook erg spannend met het glazen observation dek, kijk je opeens 260 meter naar beneden!!!
Rutger en ik hebben onze ontgroening gehad met KTV (karaoke). Haha een hele bijzondere ervaring. Geweldig om Jing te horen krijsen, ik bedoel zingen, en er helemaal in op te zien gaan. Wij hebben zelf uiteraard ook een poging gewaagd!

12-2 Pearl TV Tower Shanghai Shanghai SkylineShanghai Skyline by Night met Wibi & Jing

Vanuit Shanghai zijn we naar Xi'an gevlogen. Daar hebben we met een tandem over de stadsmuur gefietst (muur van 12 m hoog en 14 km omtrek). Uiteraard ook een bezoekje aan de Terracotta Warriors gebracht. Fantastisch!

14-2 Met de tandem over de stadsmuren van Xi'anXi'an Terracotta Warriors Xi'an Muslim Quarter

Daarna doorgevlogen naar Chengdu, waar we naar de panda's zijn geweest. In een leuk hostel verbleven, helaas was het laagseizoen dus nog erg rustig. We hebben daar wel een grote vriend gemaakt.

17-2 Panda's @ Chengdu19-2 Afscheid nemen van onze grote vriend @ ChengduPanda1

Vandaag aangekomen in Hong Kong.

Nina

PS: Rutger wilde China niet verlaten zonder voor te staan met pesten. Ik heb hem dus maar laten winnen en de stand is nu 33 - 32.

1. Vinita:
    20 februari 2017
    Wauwww gaaaf bij de muur en die warriors zeg!! En die foto ziet er wel heel spectaculair uit met die glazen vloer! Have fun!
  2. Yvonne:
    20 februari 2017
    Die oogjes van nina, super leuk om te zien hoe jullie genieten! Gaaf zeg!
  3. Frank:
    26 februari 2017
    Een deel van die Terrcotta's zijn op tournee geweest. PAn en ik hebben ze ooit in Assen gezien. Maar in China, in hun natuurlijke habiat moet natuurlijk veel indrukwekkender zijn.