Japan deel 1 en onverwachts naar Nederland

28 maart 2017 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Vanaf Manilla vlogen we naar Fukuoka, Japan. We hadden hier afgesproken met Arnoud en Nelly. Japan is de laatste bestemming van hun 6 maanden durende wereldreis. Met z'n vieren hadden we een AirBnb geboekt. Behalve dat het erg gezellig is, kunnen we zo ook de kosten drukken. Het is hier nu Cherry-blossom season en onmogelijk om een betaalbaar hotel te vinden.

In Fukuoka hebben we een JR-Pass (Japan Rail Pass) gekocht. Hiermee kunnen we voordelig door Japan reizen met de trein (inclusief de Shinkansen "bullet train"), JR bus en de JR Ferry.

Tochoji Temple (1e Zen Tempel van Japan)Selfie Tochoji Temple (1e Zen Tempel Japan)Sushi time!

Vanuit Fukuoka namen we de Shinkansen (met 300 km/uur!) naar Hiroshima. Hier bezochten we het Hiroshima Peace Memorial Museum en Atomic Bomb Dome. Echt heftig om te staan op de plek waar op 6 augustus 1945 de eerste atoombom is afgegaan en afschuwelijk om te zien wat voor gevolgen dit heeft.

Atomic Bomb DomePeace Memorial ParkHiroshima Peace Memorial Museum

Vanuit Hiroshima hebben we een bezoek gebracht aan Miyajima, een eiland wat ook erg populair is bij de Japanners. Het staat vooral bekend om de 'Floating Torri' (Shinto Shrine) die bij vloed lijkt te drijven op het water.

Miyajima'Floating Torri ' (Shinto Shrine) selfieDaishō-in (Shingo Temple)Rutger maakt vrienden...Heerlijke okonomiyaki @ Hassei

Met de Shinkansen vervolgden we onze reis naar Osaka. Hier zouden we 6 overnachtingen in een AirBnb hebben. In Osaka is op zich niet heel veel te zien maar het is een goede uitvalsbasis om andere plekken te bezoeken, zoals Kyoto.

Tsutenkaku Tower + eetstraatjeOkonomiyaki @ Okonomiyaki Chitose (nr 2 restaurant van Osaka op Tripadvisor)Okonomiyaki time!

De eerste ochtend kregen we helaas een telefoontje dat Rutger's opa is overleden. We besloten om terug naar Nederland te gaan voor de crematie en om samen met familie te zijn.

Gisteren zijn we aangekomen en zullen een week in Nederland blijven.

We vliegen 3 april terug naar Tokyo om onze reis door Japan te hervatten.

Nina

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade