Mongolië is prachtig, paardenstront is...

29 januari 2017 - Ulaanbaatar, Mongolië

Vanuit Irkutsk was het een vermoeiende reis. We hadden een oude Chinese trein met harde bankjes en het was erg koud. 's Nachts 2 grens controles van elk 1,5 uur. Ze controleerde bijna alles uit onze tassen 'more, more, more', Rutger werd opstandig en liet met stale smoel zijn vuile was zien, toen waren zij er ook wel klaar mee ;)

Aangekomen in ons hostel hebben we nog even een paar uurtjes bijgeslapen en daarna een 3 daagse tour geboekt naar Karakorum, Elsen Tasarkhai (mini Gobi) en Khustai National park. Wauw, wat is Mongolië prachtig en heeft het een interessante geschiedenis.

Mongolië KarakhorumMongolië vlakte met kuddeMongolië Elsen Tasarkhai

In Karakorum, de oude hoofdstad gesticht door Genghis Khan, bezochten we het museum over de historie van de Khan's en de restanten van de verwoeste stad.

In Elsen Tasarkhai hebben we een prachtige rit te paard gemaakt en gegeten en geslapen bij een nomaden familie. Na het eten hebben we met onze gids en driver nog dobbelspelletjes met botten gedaan (allen heb ik gewonnen ;). Onze ger tent was heerlijk warm, verwarmd door een kachel die werd aangemaakt met... gedroogde paardenstront!!!

Mongolië GerkampMongolië PaardrijdenMongolië UB

De 26e op de trein gestapt richting Beijing. Dit keer een Mongoolse trein. Deze was tegen de verwachting in echt super netjes en nieuw! En... de stand van pesten: R 29 - N 30 :)

In Beijing hebben we geïnvesteerd in Chinese SIM-kaarten. Deze update sturen we vanuit de bullet train richting Harbin.

Nina.

1. Marijn Horlings:
    5 februari 2017
    Wat een mooie reis tot nu toe al! Geniet ervan, groetjes uit Utrecht!